Σπυροπούλου Πολυξένη

Βιογραφικό

Σπυροπούλου, Πολυξένη

Ηθοποιός

Η Πολυξένη Σπυροπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Είναι αριστούχος απόφοιτος της δραματικής σχολής του ΚΘΒΕ. Απόφοιτος   του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης.
Είναι πτυχιούχος  του τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας ΑΠΘ.
Μαθήτευσε στο Grotowski Institute, στο Βρότσλαβ Πολωνίας, σε τεχνικές αυτοσχεδιασμού, performance, εμψύχωσης, σωματικής αφήγησης, ρυθμολογίας, coordination και embodied sound

Συμμετείχε σε εργαστήρια σωματικού θεάτρου με τους Θ. Τερζόπουλο, A. Demitova, M. Martinez, E. Hernandez, A. Solares, N. Karpov, Αλ. Καζάζου, Δ. Βάρκα, Αλ. Δουρμάζερ.

Είναι χορεύτρια  κλασσικού και σύγχρονου χορού.
Ερευνά τεχνικές yoga, body percussion και σωματοποίησης συναισθημάτων, φωνητικού και μουσικού αυτοσχεδιασμού .

Κατέχει Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης  Επαγγελματία Εμψυχωτή –  Life Coach  με τίτλο: «Προπονητική Ζωής (Coaching και Οικοθεραπεία)»

που υλοποιήθηκε από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Επίσης είναι κάτοχος και των τριών βαθμών Reiki– θεραπευτική πρακτική με σωματική και ενεργειακή λειτουργία /χρωματοθεραπεία και τσάκρα, με  Πιστοποίηση από το  Institution  Reiki Infinite Healer Dave Nelson, Reiki Level 1/Shoden , Reiki Level 2 /Okuden, Reiki Master/ Shinpiden.
Είναι ηθοποιός του Κ.Θ.Β.Ε. από το 2007 μέχρι και σήμερα. Έχει συνεργαστεί επίσης με ΔΗΠΕΘΕ  και με ανεξάρτητες θεατρικές ομάδες και φεστιβάλ σε πειραματικές προτάσεις και αναζητήσεις.

Έπαιξε σε μια πληθώρα παραστάσεων κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου. Συνεργάστηκε με σπουδαίους ανθρώπους της τέχνης, με εναλλακτικές μορφές σκέψης και δράσης και με δομές και φορείς συμμετέχοντας σε περισσότερα από 50 θεατρικά project.


Στο Κ.Θ.Β.Ε. ερμήνευσε τους πρωταγωνιστικούς ρόλους
: Λαίδη Μακμπέθ (Μακμπέθ, Σέξπηρ) σε σκηνοθεσία Αναστασίας Ρεβή, Ρεγάνη (Βασιλιας Ληρ, Σέξπηρ) σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθηνού, Βασίλισσα Ισαβέλλα (Η Ισαβέλλα, τρεις καραβέλες και ένας παραμυθάς, Ντάριο Φo) σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα, Αγγέλα Παπαστάμου (Πειρασμός, Γρηγ. Ξενόπουλος) σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολάρι,  Φρόσω (Μεγάλο μας Τσίρκο, Ιακ. Καμπανέλλης) σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, Ραϋμόνδη (Ψύλλοι στα αυτιά, Ζ. Φεντώ) σκηνοθεσία Γιάννη  Αναστασάκη κ.α..

Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Αθηνών -Επιδαύρου  με τις παραστάσεις: Επτά επί Θήβας –σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνιτς, Ορέστης –σκηνοθεσία Σλόμπονταν Ουνκόβσκι, Τρωάδες -σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, Λυσιστράτη -σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη.

Ως σκηνοθέτρια  συνέθεσε, σκηνοθέτησε και έπαιξε στις παραστάσεις:
Τέταρτη διάσταση, Γ. Ρίτσου Κ.Θ.Β.Ε.
Εύρημα Άνθρωπος -συνεργασία Κ.Θ.Β.Ε. και Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης
Τις νεκρές ώρες να φοβάσαι -Ιόλας – συνεργασία ΚΘΒΕ -MOmus Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης,
ΕΥΤΟΠΙΑ –παράσταση -έρευνα πάνω στη θεατρική ανθρωπολογία
ΝόΝΑ -επινόηση και αυτοσχεδιασμοί
Μάγισσες WANTED -σωματικό θέατρο και σύνθεση μύθων
Τι ξέρεις για τα όνειρα -αφηγηματική performance ,συμμετοχή σε φεστιβάλ Οίτης και σε διάφορα κοινόβια
Τα δέντρα μιλούν – συμμετοχή στο φεστιβάλ Open Village, Αγ. Λαυρέντιος.
Αφηγήσεις Παπαδιαμάντη- ηχογραφημένη επιτελεστική ανάγνωση αποσπασμάτων για το Κ.Θ.Β.Ε.
Αφηγήσεις παραμυθιών με άξονες την ενσυναίσθηση, τη διαφορετικότητα, την πολυπολιτισμικότητα –podcast για το Κ.Θ.Β.Ε.
SPIT YOUR FIRE  -διαδραστική performance MoMUS Experimental Museum στα πλαίσια φεστιβάλ αφιερωμένου στον Joseph Beuys.

Ως κινησιολόγος -εμψυχώτρια συνεργάστηκε με το Κ.Θ.Β.Ε. , με την Εύη Σαρμή, με τον Κoldo Vio ,  με ανεξάρτητες ομάδες και  με διεθνή φεστιβάλ .

Ως εμψυχώτρια-εκπαιδεύτρια διδάσκει υποκριτική,σώμα, αγωγή λόγου, δυναμική ομάδας, εφαρμογή ενσυναίσθησης και παιδαγωγικής  στο θέατρο.

Συνεργάζεται με εργαστήρια και σχολές δραματικής τέχνης:
με το Αβέρτο θέατρο,  με το Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας Ροές, με τη Δραματική Σχολή Ανδρέας Βουτσινάς και με θεατρικές ομάδες εφήβων κι ενηλίκων σε πεδία δημιουργίας έκφρασης, αυτοβελτίωσης, υποκριτικής και αγωγής λόγου.

Έχει συμμετάσχει ως εμψυχώτρια –εκπαιδεύτρια σε διεθνή συνέδρια
(Play Perform Learn Grow) και σε επιδοτούμενα προγράμματα από το ΥΠΠΟΑ  (Creat and Act ) .

Έχει εμψυχώσει σειρά σεμιναρίων με στόχο την ενδυνάμωση, την επαφή με την υποκριτική τέχνη και το θέατρο ως εργαλείο έκφρασης και αυτογνωσίας σε Κύκλους Γυναικών, σε ομάδες προσφύγων, σε ενήλικες που ενδιαφέρονται για το θέατρο και την ποίηση.

 Συνεργάζεται με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, δομές και Δίκτυα  Ελλάδας και Εξωτερικού ως εμψυχώτρια θεάτρου σε θέματα ισότητας των φύλων, ανθρώπινα δικαιώματα, ορατότητα και συμπερίληψη.

Ερευνά την εξέλιξη του ατόμου και της κοινωνίας μέσα από την Τέχνη και την ελεύθερη έκφραση σε κοινότητες, ομάδες και σε προσωπικό επίπεδο μέσα από τεχνικές ανθρωποκεντρικής ψυχολογίας και τεχνικές εμψύχωσης Μη Κατευθυντικής Παρεμβατικότητας Lobrot, Rogers.

Τοποθετεί το θέατρο σε μια ολιστική ανθρωπολογική βάση μελετώντας και εφαρμόζοντας την θεωρία και την πρακτική της Klarissa Pinkola Estes και του Eugenio Barba.

Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών

Συνεργασίες με το Κρατικό θέατρο Βορείου Ελλάδος: